Her şeyi ile hazır halde bir otomobilin üretilip fabrikadan çıkması birkaç saattir. Ve bu en boş otomobili alabilmeniz için en az 5-6 yıl çalışmanız gerekiyor! Bugün birkaç saatte üretilmiş en ucuz otomobili alabilmeniz için %0.99 faiz kampanyası ile dahi 5 yıl boyunca 4.446 lira taksit ödemeniz gerekmektedir.

Otomobil yüksek teknolojik bir ürün DEĞİLDİR!
Otomobil kıt bulunan bir maden DEĞİLDİR!
Otomobil üretimi zor bir ürün DEĞİLDİR!
Otomobil yatırım aracı DEĞİLDİR!
Otomobil lüks DEĞİLDİR!

Bunları herkesin gözüne soka soka göstereceğiz. Neye inanıyorsanız, onun üzerine yemin olsun ki bu düzeni değiştireceğiz! Türk’ün emeğinin karşılığının tarihte belki de en kötü olduğu dönemlerden birinde yaşıyoruz. Hayır dostlar, yıllarca çalışmanızın karşılığı kıytırık bir Alman-Fransız otomobili değil! Sizlerin emeği bunlardan çok daha fazlasını hak ediyor.

Bugün Türkiye’deki yıllık otomobil üretim kapasitesi firmaların açıkladığı kadarıyla şöyledir:

FORD OTOSAN FABRİKASI: 455 bin otomobil
TOFAŞ-FIAT FABRİKASI: 450 bin otomobil
OYAK RENAULT FABRİKASI: 378 bin otomobil
TOYOTA TÜRKİYE FABRİKASI: 280 bin otomobil
HYUNDAI ASSAN FABRİKASI: 230 bin otomobil
HONDA TÜRKİYE FABRİKASI: 50 bin otomobil (bu yıl kapanıyor)
ANADOLU ISUZU FABRİKASI: 19 bin otomobil

Yani Türkiye şu anda yıllık 2 milyon adet araba üretim kapasitesine sahip. Pandemi öncesinde bu kapasitenin %75-80 kadarı kullanılmaktaydı. Tabi bu üretilen otomobillerin çok büyük bir kısmı ihracata gidiyor. Maazallah Türk pazarına fazla fazla verirseler fiyatlar düşer ya! 2020 yılından itibaren bu fabrikalar üretimlerini düşürdüler. Örneğin Oyak Renault 2017 yılında 365 bin otomobil üretmişken, 2020 yılında sadece 308 bin adet üretmiştir. Zaten gitgide artan Türk Lirası enflasyonunun üzerine bu arz-talep uyuşmazlığı, onun da üzerine aç gözlü fırsatçılar eklendi. Bunları gören hükümet; madem herkes koyuyor, ben de koyuyorum dedi ve ÖTV oranlarını artırdı.
Ama bu düzen değişecek…

Genç dostlar! Sizlere söz, gün gelecek bu günlere güleceksiniz. “Bir araba için yıllarca çalışır mı yahu!” diyeceksiniz. “Bir ev için 20 yıl taksit ödemiş kerizler!” diyeceksiniz. Çocuklarınıza “Bir karpuza 100 lira para veriliyordu” diyerek kahkaha atacaksınız.

Günümüzde birçok ürün çeşidinden bol bol üretilebilecekken sanki kıtlık varmış edasıyla üretim az az yapılıyor. Bu sayede fiyatlar şişiriliyor. Neymiş efendim araba yokmuş! Neymiş efendim karpuz kıtmış! Hadi lan ordan… Büyük otomobil üreticileri serbest piyasa ekonomisine aykırı davranışlarda bulunmuşlardır. Örneğin pandemi döneminde kolonya ve maske talebinde yüzlerce kat patlama yaşandı. Maske ve kolonya fiyatları sadece birkaç hafta yükseldi, sonrasında tekrar düşüşe geçti. Çünkü serbest piyasa, yani girişimciler bu alanda üretime odaklanarak üretimi artırdı. Şu anda maske ve kolonya kıtlığı var mı? Yok. Şu anda maske ve kolonya pahalı mı?

Ama söz konusu otomobil, internet hızınız, karpuz olunca serbest piyasa işlemiyor, talebiniz karşılanmıyor ne hikmetse…